ÜRTİKER

Önemli bilgiler ⚠️
📍Ürtiker, çok kaşıntılı dermis ve epidermisi içeren kabarık, iyi sınırlı eritem (kızarıklık) ve ödem (şişlik) alanları olarak görünebilir
📍Akut ürtiker, yiyeceklere, ilaçlara, kozmetik ürünlere veya sabunlara alerjik reaksiyonlardan kaynaklanabileceği gibi enfeksiyonlar; böcek ısırıkları, sokmaları veya maruz kalma; çevresel faktörler; lateks; aşırı cilt basıncı, soğuk veya sıcak; duygusal stresten de kaynaklanabilir
👉🏼Akut olanlar 6 haftaya kadar ve kronik olanlar 6 haftadan fazla sürebilir
👉🏼Ürtiker, görünüşte benzer ve aynı zamanda kaşıntılı olan çeşitli başka dermatolojik hastalıklarla karıştırılır ama iyi bir doktor bu hastalıkları ayırt edilebilir.
bir patojen içermedikçe ürtiker bulaşıcı değildir.
Important informations⚠️
📍Urticaria may appear as raised, well-circumscribed areas of erythema (erythema) and edema (swelling) involving very itchy dermis and epidermis
📍Acute urticaria can be caused by allergic reactions to foods, medications, cosmetics or soaps as well as infections; insect bites, stings or exposure; environmental factors; latex; excessive skin pressure, cold or hot; It can also be caused by emotional stress
👉🏼Acute ones can last up to 6 weeks and chronic ones up to 6 weeks
👉🏼Urticaria is confused with a variety of other dermatological diseases that are similar in appearance and also itchy, but a good doctor can distinguish them.
👉🏼Urticaria is not contagious unless it contains a pathogen. #urticaria #ürtiker #kurdeşen #doctor #treatment #izmir #tedavi #internalmedicine #dahiliye #içhastalıkları