POLİKİSTİK BÖBREK

Genel Bakış
⚡️Polikistik böbrek hastalığı kist kümelerinin öncelikle böbreklerinizde geliştiği ve böbreklerinizin zamanla genişlemesine aynı zamanda işlevini kaybetmesine neden olan kalıtsal bir hastalıktır.
⚡️Kistler, kanserli olmayan ,boyut olarak değişkenlik gösteren,sıvı içeren yuvarlak keselerdir. Çok sayıda kist veya büyük kist olması böbreklerinize zarar verebilir.
⚡️Ayrıca karaciğerinizde ve vücudunuzun başka yerlerinde kistlerin gelişmesine de neden olabilir.
❗️❗️❗️Bu Hastalık, yüksek tansiyon ve böbrek yetmezliği gibi ciddi komplikasyonlara sebebiyet vermektedir.

💥Ciddiyeti açısından büyük farklılıklar gösterir ve bazı komplikasyonlar önlenebilir. Yaşam tarzı değişiklikleri ve tedavileri, komplikasyonlardan böbreklerinize verilen zararı azaltmaya yardımcı olabilir.
⬇️
Overview
⚡️Polycystic kidney disease is an inherited disease that causes cyst clusters to enlarge over time, as they develop primarily in your kidneys, and loose function.
⚡️Cysts are noncancerous, fluid-containing round sacs that vary in size. Having many cysts or large cysts can damage your kidneys.
⚡️Also cause cysts to develop in your liver and elsewhere in your body.
❗️❗️❗️Disease causes serious complications such as high blood pressure and kidney failure.

💥They varies in their severity and sometimes complications can be prevented. Lifestyle changes and treatments can help reduce the damage to your kidneys from theese complications. #polikistikböbrekhastalığı #polikistikböbrekhastalığıtedavisi #polycystickidneydisease #internalmedicine #doctor #doc #doktor #dahiliye #içhastalıkları #izmir #tedavi #tansiyon #yüksektansiyon #highbloodpressure