ADDİSON HASTALIĞI

Addison hastalığı nedir?
👉🏼Bu hastalık böbreklerin üzerinde bulunan adrenal bezlerinin kortizol ve aldosteron hormonlarını yeterince üretmediği bir hastalıktır. (Bu hormonlar, dokuların veya organların işlevini kontrol eden kimyasallardır.)
📌Kortizol, hastalık, yaralanma veya ameliyat stresi gibi vücudun strese yanıt vermesine yardımcı olur. Bunun yanı sıra kan basıncını, kalp fonksiyonunu, bağışıklık sistemini ve kan şekeri seviyelerini korumayı destekler.
📌Aldosteron, kandaki sodyum ve potasyum dengesini etkiler. Bu da böbreklerin idrar olarak çıkardığı sıvıyı kontrol eder ve bu da kan hacmini ve kan basıncını etkilemektedirler
👉🏼Addison hastalığına “birincil adrenal yetmezlik” de denir.
Beynin tabanındaki küçük bir bez olan hipofiz, adrenal bezleri kortizol üretmek için harekete geçiren yeterince adrenokortikotropik hormon salgılamadığında, “ikincil adrenal yetmezlik” ile ilgili bir bozukluk ortaya çıkmaktadır.
👉🏼What is Addison’s disease?
This disease is which the adrenal glands above the kidneys dont produce enough cortisol and aldosterone hormones.
📌Cortisol helps the body respond to stress such as illness, injury or surgical stress. Plus it supports blood pressure, heart function, immune system and blood sugar levels.
📌Aldosterone affects the sodium and potassium balance in blood. It controls the fluid that the kidneys expel as urine, which affects the blood volume and blood pressure.
👉🏼A disorder associated with “secondary adrenal insufficiency” occurs when the pituitary, a small gland at the base of the brain, does not secrete enough adrenocorticotropic hormone that stimulates the adrenal glands to produce cortisol. #adisonhastalığı #addisondisease #dahiliye #içhastalıkları #internalmedicine #izmir #doktor #doctor